تلفن : 65519359 -021 ، موبایل:  09125578911 - 09121259904
آدرس : تهران،خيابان ستارخان،خيابان باقرخان،نبش كوچه فرزين شمالی، پلاك ٦٩ (ساختمان يكتا)،طبقه دوم ، واحد ٦
 

گروه خبري : آخرین اخبار
تاريخ انتشار : 1398/04/02 - 16:04
كد :10

مبلمان شهری و تجهیزات پارکی

برای بررسی زیبایی شناسی برنامه ریزی شهری و طراحی شهری لازم است که به برخی از اصول فلسفی زیبایی شناسی که به طور کلی مورد قبول قرار گرفته اشاره شود.

برای بررسی زیبایی شناسی برنامه ریزی شهری و طراحی شهری لازم است که به برخی از اصول فلسفی زیبایی مبلمان شهری و تجهیزات پارکیشناسی که به طور کلی مورد قبول قرار گرفته اشاره شود. ادراک زیبایی ُ تا حدود زیادی یک امر ذهنی تلقی می شود. یعنی اینکه زیبایی ، کیفیت یک پدیده عینی و مستقل از ادراک کننده آن نیست ، بلکه ارزشی است که از سوی فرد دریابنده به یک جود عینی مثل یک منظره طبیعی ، یک بنا ، یک پرده نقاشی ، یک شعر و یا یک موسیقی افزوده می شود. بنابراین ، اینکه چیزی زیبا و چه چیزی زشت است ، به عقیده فرد بستگی دارد. امروزه مبلمان شهری به دانشی تبدیل شده است که با آغوش باز هرگونه دانش و تجربه ای را که مربوط به جامعه انسانی و محیط زندگی اوست پذیرا می شود و آن را در جهت غنی کردن خود و بستر زندگی شهروندان به کار می گیرد. بنابراین می تواند گفت که عنصر زیبایی یکی از لوازم کیفیت محیط است و به تنهایی نمی تواند محیط شهری را برای شهروندان مطلوب و دوست داشتنی سازد. از سوی دیگر زیبایی صرفا منحصر به عناصر بصری و ادراک بصری نیست. بلکه خاطرات جمعی ، نظم رفتاری ، فرهنگ عمومی ، انگیزش و هیجان و …. نیز مرتبط است.

برای مشاهده تمامی تجهیزات پارکی و مبلمان شهری گروه تولیدی مبلمان شهری جهان پارک کلیک نمایید.

شرکتهای تولید کننده مبلمان شهری 

نکته مهم در زیبا شناسی محیط شهری یا سیمای شهری ، روحیه و خصلت فرد دریافت کننده است. زیبایی در مفهوم وسیع و و عمیق خود با تمام حواس و با تمام خاطرات و تحارب ذهنی سروکار ئترئ. به همین دلیل کیفیات زیبا شناختی حدا از کیفیات اجتماعی و کارکردی نیست ، بلکه میان آنها نوعی روابط متقابل و جدایی تاپذیر برقرار است. از این رو دانش طراحی شهری وقتی می تواند به اهداف نهایی و عالی خود برسد که بتواند به اعتلای کیفیت محیط ، در کلیت خود یاری رساند. موضوع مهم دیگر این است که طراحی شهری در شرایط دنیای امروز یا (( عصر پسامدرن )) بر نوعی زیباشناسی نوین استوار است که به جای نخبه گرایی ، نظم منطقی و هندسی و کارکردگرایی مدرنیسم ، بیشتر بر تنوع و تفاوت ، تقویت جوامع و نهادهای محلی ، معماری بومی ، فضاهای عمومی و سرزندگی آنها تاکید دارد. از این رو به جای جداسازی کاربری ها به اختلاط فعالیت ها علاقه مند است. فضاهای پیاده را تشویق می کند و به کیفیت زیبایی تجهیزات و مبلمان شهری اهمیت می دهد.

مبلمان پارکی ►

برای دریافت مشاوره در زمینه خرید مبلمان شهری مدرن می توانید از طریق راه های ارتباطی ذیل اقدام کرده و خرید باکیفیتی را با گروه تولیدی مبلمان شهری جهان پارک تجربه کرده و از مشتریان دائمی ما باشید:

انواع مبلمان شهری 

نیمکت پارکیمبلمان شهری و تجهیزات پارکی

نیمکت پارکی ، یکی از مهم ترین تجهیزات شهری می باشد که برای راحتی استفاده کنندگنان نقشی اساسی ایفا می کند. شرکت جهان پارک تولید کننده انواع نیمکت پارکی با کیفیت مناسب می باشد.

سطل زباله پارکیفروش مبلمان شهری

حفظ محیط زیست یکی از اصلی ترین دغدغه های جوامع امروزی است. استفاده از سطل زباله پارکی باعث پاکیزگی بیشتر محیط های تفریحی شهر و پارک ها شده و محیط شهری زیباتری به ما هدیه می دهد.

سطل زباله شهری

با توجه به مدرن شدن شهرها ، استفاده از سطل زباله شهری به صورت مکانیزه بسیار فراگیر شده است. گروه تولیدی جهان پارک با تولید انواع سطل زباله شهری کالاهایی متنوع به هموطنان و شهرداری ها ارائه می دهد.

میز فوتبال دستی

میز فوتبال دستی پارکی یکی از بهترین مبلمان شهری است که استفاده از آن در محیط شهری به شدت در حال افزایش قیمت مبلمان شهریاست. گروه تولیدی جهان پارک میز فوتبال دستی را با کیفیت عالی برای شما تولید خواهد کرد.

وسایل بازی پلی اتیلن

وسایل بازی شهری و پارکی کودکان را به فعالیت بدنی و دوری از دنیای مدرن وا می دارد و حس کنجکاوی را در آنها تقویت میکند. گروه تولیدی جهان پارک تولید کننده انواع وسایل بازی شهری با سبد کالایی متنوع در کنار شما است.

تجهیزات و مبلمان پارکی

وسایل بازی مهد کودک

با افزایش مهد کودک ها و زمان بیشتری که کودکان در این فضا می گذرانند لزوم استفاده از وسایل بازی مهدکودک مدرن و به روز وجود دارد. گروه تولیدی جهان پارک هر ساله جدیدترین وسایل بازی را به مهد کودک ها ارائه می دهد.

شرکت های تولید کننده مبلمان شهری در تهران

تجهیزات ورزشی پارک

یکی از ارکان سلامتی ، ورزش است. فضای پارکی و شهری یکی از بهترین و ترغیب کننده ترین فضاها برای انجام ورزش همگانی است و تجهیزات ورزشی پارکی مهمترین جرء مبلمان شهری در تکمیل این فرآیند به شمار می رود.تولید مبلمان شهری در تهران

میز پینگ پونگ

میز پینگ پنگ یکی از اجزاء تفریحاتی مبلمان شهری محسوب می شود که امروزه می توانید بیشتر آن را در فضاهای شهری مشاهده کنید. گروه تولیدی جهان پارک انواع میز پینگ پنگ شهری را تولید می نماید.

شرکت مبلمان شهری جهان پارک  ►

نقش اصلی مبلمان شهری در سطح خیابان ها و فضاهای شهری ایجاد مکانهایی است که زبان ناطق هویت انسان و منظر شهری مطلوب، باشد. مبلمان شهری خود انواع مختلفی دارد که هر کدام، از حیطه طراحی شهری، در راستای هویت شهر و سیمای آن گام بر می دارد و آینه ای از فرهنگ شهر است، که از انواع این مبلمان می توان به صندلی ها و نیمکت ها، ایستگاه های اتوبوس، سطل های زباله، بیلبوردها و تابلوهای آگهی، نمادهای شهری و ... اشاره کرد، که خصوصیات منحصر به فرد هر کدام از این مبلمان ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که با طراحی درست و مناسب هر کدام از آنها با توجه به خصوصیات و نحوه مکان یابی مناسب، می توانند در جهت تأمین نیاز شهروندان و القاء هویت آنها نقش موثری را ایفا کنند. اجزای مبلمان شهری، سه ویژگی اساسی دارند: کارکردی بودن، زیبایی وهویت مند بودن است که در صورت داشتن هر سه ویژگی، می‌تواند نیاز عملکردی، بصری و هویتی شهروندان را همزمان برآورده سازد. البته این امر، مستلزم در نظر گرفتن مقوله‌های متعددی در طراحی اجزای مبلمان شهری است که نه تنها رنگ، هماهنگی با محیط پیرامون، دوام، ایمنی، و اقتصادی بودن آنها مورد نظر است، بلکه باید از نظر عملکردی، جانمایی مناسبی در سطح شهر داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی نیاز شهروندان باشند .

تجهیزات و مبلمان شهری  ►

در بررسی کیفیت محیط و در مطالعات بصری زیباشناختی همواره تفسیری از خصیصه های دیداری ( بصری ) محیط زیست ساخته شده مورد توجه قرار داشته است. (( گودرن کالن )) نویسنده مشهور کتاب (( منظر شهری )) در دفاع از اهمیت و نقش خصیصه های بصری کالبدی محیط می نویسد. ما به مسائل دیداری می پردازیم زیرا تقریبا تنها از این طریق است که ما محیط را می شناسیم. ادرام بصری تنها وسیله مفیدی نیست ، بلکه به یاد آورنده احساسات ملموسی است که در ذهن ما به جای مانده است. در واقع گوردن کالن هنر تناسب شهری یا طراحی شهری را هم پایه هنر معماری قلمداد می کند و معتقد است که ساختمان ها درختان طبیعت آب ترافیک علائم تبلیغاتی و مانند اینها باید به گونه ای به هم مرتبط شوند که نمایش هنری شهر به حقیقت بپیوندد. به عبارت دیگر مطالعات بصری و زیبا شناختی به قابلیت های دیداری کالبد شهر توجه دارد. همچنین کوین لینچ درباره درک کیفیت شهر می گوید (( درک کیفیت یک شهر تنها از طریق دیدن آن توسط شهروندان ایجاد می شود و این امر به واسطه تصور ذهنی و ادراک محیطی که مردم از محل سکونت خود دارند انجام می گیرد. بنابراین از احساسی که به فرد وارد می شود ، رنگ ها ريال اشکال ، تحرک و تنوع نور ، بو ، صدا موثرند.  واضح است که داشتن تصوری روشن از محیط ، شخص را قادر می سازد به آسانی از جائی به جایی برود. به عبارت دیگر مشخصه هایی همچون خوانایی ، نمایانی تنها در پیده شدن خوب عناصر شهری پدیدار است.

 

ضرورت توجه به ارتقا کیفیت دیدها و چشم انداز ها در فضای عمومی شهری به واسطه عدم وضوح فرمی مطلوب در اینگونه فضاها و زمینه سازی برای خوانایی و وضوح فرمی فضاهای همومی شهری است. فرم های بی ارتباط ، ارتفاع و رنگ های متفاوت ساختمان ها استفاده مصالح ناهمگون و نامناسب با اقلیم ، ناهمگونی حجم ، توده و نحوه قرارگیری ساختمان ها ، همجواری های متعارض و وجود آلودگی های بصری چون ثرارگیری بی نظم و غیر منطقی تابلو ها ، آنتن ها ، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی در جداره ها و پشت بام ها ، وضع نا مناسب جوی ها ، درختان پیاده رو ها ، از وضوح فرمی مطلوب فضاهای شهری امروزی کاسته اند و حس جهت یابی شهروندان در شهرها را با مشکل روبرو ساخته اند. همانگونه که علائم و ابزاری وجود دارند که ر اساس آنها می تواند نقشه کالبد شهر را خواند و طراحی کرد ، علائم و ویژگی هایی وجود دارند که بر اساس آنها می توان سیمای شهری را مطالعه کرد و بر اساس آن پیشنهادهای شهر سازی ارائه کرد.

قیمت مبلمان شهری 

عوامل مواصلی موثر در سیمای شهر را می تواند به موارد زیر تقسیم بندی کرد.

مراجع شهری

در پهنه گستردگی شهر ، مراجع شهری نقاط ویژه ای به شمار می آیند که برای ما تصویر ، معنا ، کاربردی یا خاطره ای به یادماندنی را تداعی می کنند. یک ساختمان خاص ، یم سینما ، یم پاتوق و … می تواند مرجع شهری محسوب شود. مرجع می تواند بسیار خصوصی و شخصی باشد ، یا به گروه خاصی تعلق داشته باشد. برای دوستداران ورزش ، ورودی یک استادیوم مرجع مهمی است ، در حالی که دیگران ممکن است از کنار آن بی اعتنا بگذرند. یک دکه روزنامه فروشی ممکن است برای ما یک مرجع مهم یا یک نشانه شهری محسوب شود. وجود تفاوت های بارز شکلی در چیدایش مراجع شهری موثر است. ورودی ها اعم از بزرگراه ها ، پارک ها و ساختمان های عمومی ، قابلیت تبدیل شدن به مراجع را دارند. اینها مرز های مشخص عبور از یک کیفیت به کیفیت دیگر فضایی هستند از این جهت در زهن نقش می بندند. نقاط خیابان های مهم نیز از آنجا که نقاط عاطفی در منظره ی یکنواخت خیابان محسوب می شوند ، مرجع شهری هستند خاصیت بصری مرجع شهری این است که توجه و چشم را به صورتی ایستا و متمرکز به سوی خود جلب می کند.

بافت ها

بافت ها از ساختمان های کم و بیش یک شکل که طبق نظم خاصی سازماندهی شده اند ، به وجود می آیند. در بافت نقش عنصر منفرد کم رنگ است ، ولی تصویر کلی آن به گونه ای که در طول زمان و در اثر تجربه کشف می شود ، در ذهن باقی می ماند. محله های تاریخ و همچنین روستاهای ادغام شده در شهر ، به طور ویژه ای دارای مشخصه بافت هستند. بافت عمدتا از درون تجربه می شود و سیمای آن خاص جمع ادرامات متوالی و متنوعی است که هنگام گردش درون بافت به دست می آید. در درون بافت ها جزئیات ساختمانی نظیر شکل ورودی ها ، خانه ها و سردر مغازه ها ارزش خاصی دارند.

خیابان ها

شهر قدیم تنها از درون بازارها و کوچه ها ادرام می شد و به ندرت فضاهایی وجود داشتند که بیننده بتواند با یک نگاه مجموعه وسیعی از ساختمان ها  عناصر شهری را کشف کند. کشف شهر از طریق جرکت درون شهر و گشت و گذار در کوچه و پس کوچه های آن صورت می گرفتو با خیابان کشی و ایجاد بدنه ی متحدالشکل و خطی ساختمانی در اطراف خیابان و انتقال کاربردی های مهم به لبه خیابان ، سیمای شهر آرام آرام منحصر شد به منظره خیابان ها و بافت های درونی اهمیت خود را از دست دادند. امروزه آنچه همدتا از شهر در خاطره ما می ماند ، منظره خیابان های اصلی است. به لحاظ بصری ، خیابان یک یا تعدادی پرسپکتیو است و در آن ارزش های انفرادی جای خود را به ارزش های جمعی می دهند. ریتم پنجره ها ، تراز افقی ، پنجره های درها و قرنیزها و خط آسمان که ارزش های حمعی ساختمان ها محسوب می شوند و در درک پرسپکتیو نقش مهمی دارند ، در خیابان نیز مهم هستند. در بحث فرمال شهرسازی فقط شکل عناصر شهری و کاربردی آنها مطرح می شود. در بحث سیمای شهر ، چگونگی کشف این عناصر از طرف مردم نیز مورد توجه قرار می گرد. مردم به مثابه ی استفاده کنندگان از فضای شهری و همچنین شکل دهنده و به منظره زندگی در شهر ، از ساختار فیزیکی شهر حدایی تاپذیر هستند.

بزرگراه ها

بزرگراه ها عموما فاقد جداره اند و امکان کشف چشم اندازه های شهر و منظره هایی را که در حرکت و با سرعت کشف می شوند فراهم می کنند. در این سرعت اختلاف هایی جزئی محو شده و تنها ارزش های کلی و کلان محسوس می شوند : توده پشت بام های پی در پی و خاکستری با خر پشته ها ، کولرها ، آنتن های تلویزیون ، دودکش ها و هواکش ها ، لکه های سبز متعلق به پارک ها ، باغ ها و خیابان های درخت دار ، برج ها ، کوه و از همه مهمتر خود مسیر بزرگراه که توجه ما را بیش تز هر چیز به خود جلب می کند

عناصر متحرک

تا کنون سخت از حرکت بیننده در باطه با شهر بود. اکنون سحث انسان ها و اتوموبیل ها در رابطه با ناظر است. یعنی سیمای متحرک شهر ، توده ی اتومبیل عا و انسان های در حال حرکت که در فضاهای مختلف شهر و در اوقات مشخص روزنامه های هفته همواره یکسان به نظر می رسند. مانند نمای خیابان ها ، جزئ مهمی از هوامل شناسایی شهری هستند. به همین دلیل منظره ی خیابان های حلوت در روزهای تعطیل نامانوس استو

نور

ماگریت ، نقاش معرفو بلژیکی تابلوی معروفی دارد ، به نام (( جهان نور )) ، این تابلو منظره خانه ای است هنگام غروب که جلوی آن یک چراغ خیابانی قرار دارد. نقاش در این اثر سه نوع نور را به تصویر کشیده است. نور آسمان ، تور چراغ خیابان و نور جراغ خانه. در شهر این سه نور تاثیر اساسی در سیمای شهر دارند. در خیابان های شرقی و غربی ، در طول روز همواره یک طرق خیابان روشن است و طرق دیگر در سایه قرار دارد. نور صبح ، ظهر ، عصر و غروب کیفیت های فضایی بسیار متفاوتی را به وجود می آورند. منظره ی شب کاملا متفاوت و اغلب جذابتر از روز است. خیابان های شهر به جز بعضی از خیابان های پر جمعیت و مهم عموما بسیار تاریک هستند و نمای ساختمان ها در شب محو می شوندو ویترین مغازه ها که در تهران تا دیر وقت روشن هستند منظره هایی به یاد ماندنی و جذابی را به وجود می آورند.

جداره

بدنه خیابان بخش اصلی کالبدی خیابان را تشکیل می دهد. در حقیقت این عناصر فضای خیابان را مشخص می کند و به آن مفهوم محیطی می بخشد.عناصر طراحی دو جداره شامل زمینه ، ریتم ، همردیفی ، تداوم ، معماری خیابانی ، تناسبات ، پیچ ، نبش و نشانه ای است.از میان عناصر کالبدی ، جداره های شهری مهمترین نقش را در تعیین کالبدی فضاها بر عهده دارند کیفیت ادراکی یک فضای کلاسیک شهری در وهله اول از انتظام ناشی از نسبت ابعاد و اندازه دو عنصر مهم متشکله فضا=جداره و کف-نشات می گیرد.
سیمای شهری
یکی از مهمترین مسائلی که نظر شهرسازان امروز ایران را به خود جلب کرده مساله سیمای شهر ایرانی است. فقدان هویت ، نابسامانی و اغتشاش بصری یکی از مهمترین انتقاد هایی است که به سیمای شهر امروز ایرانی می شود. عوامل چندی در شکل دادن به سیمای شهر موثرند که یکی از معمترین آنها نماهای شهری است. سیمای هر شهر پدیده ای است که در زنام طولانی و بر اقر روند ساخت و ساز های متوالی در شهر شکل می گیرد. در این میان نماهای شهری نیز که از مهمترین هوامل موثر بر سیمای شهر به شمار می آیند در چنین فرآیند بلند مدتی شکل می گیرند. از سویی دیگر ، رضایتمندی شهروند از سیمای شهری بدون تردید نه تنها بر آرامش و کارایی آنان اثر می گذارد بلکه در ایجاد احساس علاقه مندی به مکان آنان نیز موثر است. بنابراین مساله طراحی شهری و پرداختن به امر ساماندهی نماهای شهری تنها از بهد هنری جایز نیست بلکه در ابعاد روانی و احتماعی نیز اهمیت دارد. تا پیش از این قرن تا ثبل از دوران مدرن و متداول شدن سبک مدرن در معماری حتی در اروپا نیز به هماهنگی و رابطه ی بین بناهای مجاور توجه شده است. توجه به معماری زمینه در طراحی دوره رنسانس به شدن اهمیت یافت به طوری که به یکی از اصول مهم طراحی شهری در این دوره بدل گردید.

مبلمان شهری مدرن 

سیما و منظر شهری و چگونگی کیفیت آن ، از حقوق مسلم شهروندان می باشد. درست است که قطعات زمین واقع در مجاورت خیابان اصلی و فرعی عموما دارای کالکیت خصوصی هستند و هر مالک می تواند در چهارچوب ضوابط و مقررات شهرسازی نسبت به انتخاب و اجرای (( نمای )) مناسب با سلیقه خود اقدام کند ، ولی از آنجا که معابر شهر دارای مالکیت عمومی هستند و خمه شهروندان حق استفاده از آنها را دارند. طبعا حداره های این معابر نیز که پیوسته در معرض (( دید )) و (( نگاه )) شهروندان قرار دارد ، به صورت غیر مستقیم نوعی حقوق عمومی تلقی می شود و نباید صرفا دربرگیرنده ملاک ها و سلیقه های مالکان خصوصی باشد. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم انسان ها از محیط پیرامون خود به خصوص محیط کالبدی شهر و سیمای آن تاثیر می پذیرند و از آن مهمتر آنکه این تاثیر در رفتار انسان نسبت به محیط و نسبت به دیگر شهروندان تجلی می گردد. نکته دیگر اینکه شهر ها امروزه در سهم گیری کش.رشان از اقتصاد جهانی نقش عمده ای بازی می کنند و در این زمینه رقابت فشرده و اعلام نشده ای میان شهر های مطرح جهان حاکم است تا نقش بیشتر و چشمگیری در اقتصاد منطقه ، کشور و سطح بین المللی بر عهده گیرند. تجربیات جهانی نشان می دهد که عرضه فضاهای شهری مطلوب در راستای افزایش جذابیت های فرهنگی و اقتصادی است و جزو سرمایه گذاری هایی است که در اندک مدتی پاسخ شهروندان را در پی دارد.